Ber apotek-kunder være ekstra oppmerksomme etter smittetilfelle

Vitusapotek Vinstra og Ringebu melder om at en av deres ansatte har testet positivt for koronaviruset. Nå ber de kunder som har vært innom apoteket 1. og 2. februar om å være ekstra oppmerksomme ved utvikling av symptomer.

Vitusapotek Vinstra og Ringebu opplyser i en pressemelding torsdag kveld at en av deres ansatte har testet positivt på koronaviruset.

- Den ansatte har vært på jobb ved Vitusapotek Vinstra mandag 01. februar og ved Vitusapotek Ringebu tirsdag 02. februar, opplyses det.

De ansatte som regnes som nærkotakter med denne personen ble satt i karantene umiddelbart etter testsvar.

- Vitusapotek stiller strenge krav til ansatte og lokaler for å redusere smitterisiko. Vi har installert pleksiglass for å redusere risiko for dråpesmitte, samt at vi har klare rutiner for håndhygiene og rengjøring av kontaktflater. I samråd med kommunen ber vi likevel kunder som har vært innom apoteket disse to datoene om å være ekstra oppmerksomme ved utvikling av symptomer. Kunder med symptomer bør ta kontakt med kommunen for testing.

Her finner du info om testing.

Siden det ikke er apotek i Sør-Fron, er apotekene i Nord-Fron og Ringebu også brukt av våre innbyggere, og meldingen går derfor ut også på Sør-Fron kommune sine nettsider.

Vitusapotek opplyser videre at begge apotekene holder åpent som vanlig fra og med fredag 05. februar.

De beklager samtidig ulempene situasjonen kan medføre for kundene.