Har du det vanskelig, finnes det hjelp!

For noen er hjemmet det minst trygge stedet å være. Sør-Fron kommune er knyttet til Gudbrandsdal Krisesenter - et tilbud til kvinner, menn og deres barn som har vært eller er utsatt for vold i nære relasjoner.

Kommunene har plikt til å sørge for et tilgjengelig krisesentertilbud til utsatte for vold i nære relasjoner, både kvinner, menn og barn. I vår kommune er dette Gudbrandsdal Krisesenter: Gå til hjemmesiden her.

Bekymring for økt vold i nære relasjoner

Regjeringen har innført nye, strengere nasjonale tiltak, etter råd fra helsemyndighetene, som gjelder fra og med 15.12.21. Det er grunn til bekymring for økt vold i nære relasjoner under den vedvarende pandemien, og for at informasjon om hjelpetilbudet ikke når godt nok ut til de som trenger det.

Se informasjonsfilm om krisesentertilbudet under: