Kommunen har etter lovverket ansvar for å godkjenne og gjennomføre deling, merking og registrering av grunneiendommer. Dette gjelder også innløsing av festetomter/punktfester.
Vi produserer også nabolister og kartutskrifter etter behov.
Kommunen vil bestrebe og til enhver tid ha et oppdatert og så riktig eiendomskart som mulig. Dersom du oppdager grove feil i vårt kartverk, ber vi deg om å ta kontakt.
På de forskjellige knappene over kan du finne mer informasjon om de fleste sakstyper vi kan hjelpe deg med, og relevante søknadsskjemaer for den enkelte sakstype. For andre sakstyper ber vi deg om å ta kontakt.
Snarvei til Kartverkets skjemabank
Gebyrregulativ og priser
Forskrift om gebyrer etter plan- og bygningsloven, eierseksjonsloven og matrikkel loven finner du her: Gå til forskriften
Prisliste - Gebyrregulativ 2025 (PDF, 284 kB)
Det gjøres oppmerksom på at andre gebyrer kan komme i tillegg (f. eks saksbehandling etter plan- og bygningslov, gebyr for konsesjonssøknad, tinglysingsgebyr, dokumentavgift til Statens Kartverk).
Publisert 13.05.2024 14.23
Sist endret 16.06.2025 11.14