Ny organisering i levekår fra høsten 2021

Rådmannen har besluttet å omorganisere avdeling for levekår fra høsten 2021, ved å dele avdelingen opp i to driftsområder, ett oppvekst og ett for helse- og omsorg.

Prosessen hittil har bestått i konstruktive drøftinger/samtaler og innspill fra ledere og tillitsvalgte, som sammen har funnet løsninger som vil kunne være bærekraftig en tid framover.

De viktigste endringene er satt opp under, men omstillingsprosessen både i oppvekst og helse- og omsorg vil fortsette utover høsten, der flere oppgaver skal fordeles/omstilles.

Driftsområdet Oppvekst:

• Eivind Lund bli konstituert som kommunalsjef oppvekst for 1 år i perioden 01.08.2021 -31.07.2022.
  • Svein Sletten blir konstituert som rektor på SFU i samme periode
  • Oda Eline Hagen blir konstituert som assisterende rektor i samme periode

De ansatte på Sør-Fron ungdomsskule ble orientert onsdag 09.06., vedrørende varsel om konstitueringer.

Driftsområdet Helse- og omsorg:

• Irene Hagen blir kommunalsjef for helse- og omsorg fra 01.08.2021.
  • Tildelingskontoret blir organisert rett under kommunalsjef Helse- og omsorg.
  • Avdelinger blir organisert slik:
    • Sjukeavdeling
    • Demensavdeling
    • Utegruppe/omsorgsboliger
    • Kortid/rehab inkludert nattjenesten
    • Helsestasjon/fysio/ergo
    • Bolig og miljøtjenesten/SFAFS

Avdelingslederkabalen i Helse- og omsorg er ikke organisert enda, og skal innplasseres i løpet av juni/august.

Kommunestyret blir orientert om endringene torsdag 10.06.2021, i egen referatsak.