Redusert foreldrebetaling barnehage og SFO

Husk å søke på gjeldende moderasjonsordninger før 1.august om du har lav inntekt og har barnehageplass og/eller barn i skolefritidsordningen.

Redusert foreldrebetaling og gratis kjernetid

Ingen familier (husholdninger) skal betale mer enn seks prosent av den totale årsinntekten sin for barnehageplass.

Søknad om redusert foreldrebetaling og gratis kjernetid må sendes til den kommunen barnet er folkeregistrert.

Søknaden gjelder for et år. Det må søkes på nytt ved neste barnehageår.

Søknad om gratis kjernetid og redusert foreldrebetaling

Redusert foreldrebetaling SFO

Foresatte kan nå søke om redusert foreldrebetaling for elever i 1, 2, 3 og 4. klasse i kommunal SFO.

Ordningene gjelder familier (husholdninger) som har lav inntekt. En husholdning skal ikke betale mer enn 6% av brutto årsinntekt for en plass i SFO. Den gjelder for elever på 1,2, 3 og 4.klasse i kommunal SFO.

Søknad om redusert foreldrebetaling SFO

Husk at du må ha skattemeldingen klar når du skal søke. Denne skal legges med som dokumentasjon på husholdningens inntekt.