Onsdag 8. april

14.43 SMS til alle foreldre

Det er i dag sendt ut følgjande sms til alle foreldre til skule- og barnehagebarn i Sør-Fron:

Til føresette i skule og barnehagar i SFK: Vi opnar alle barnehagane 20. april, og skulane/SFO for 1.-4.klasse 27.april med vanlege opningstider. Tilboda som vart gitt før påske, gjeld også i veka etter påske. Vi jobbar nå med løysingar rundt smitteverntiltak for at det skal opplevast trygt for elevar, foreldre og tilsette å komme attende i barnehage og skule. Det blir sendt ut meir info veka etter påske. God påske til alle!

08.27 Påskehilsen fra kommuneoverlege Anders

Anders Brabrand.jpeg

Vi er forberedt på en annerledes påskefeiring enn hva vi er vant med. Annerledes fordi vi kanskje ikke kan gjøre det vi vanligvis gjør, dra dit vi pleier i påska, eller å møte de vi ellers tilbringer tid med i ferier.

Selv om det er synd, er det viktig at alle fortsetter med å følge de viktige hygienerådene - slik kan vi best hindre videre spredning av koronaviruset.

Her er noen av rådene som er ekstra viktig å huske på i påska:

- Vask hender - dette er den viktigste måten å hindre spredning på. Bør gjøres annenhver time!
- Begrens hvor mange du har kontakt med, også i påskeferien. Ikke møt mange forskjellige nye, men hold deg til noen få. Gjør påska 2020 til "familiepåska", der du unngår å møte mennesker du vanligvis ikke treffer
- Hold dere til maks fem personer som er samlet samtidig.
- Regelen om to meters avstand mellom mennesker gjelder, også i påsken!
- Det er bedre å møte noen utendørs enn inne. Der er det vanskeligere for koronasmitten å spre seg. Ta dere derfor gjerne en skitur i fjellet eller en gåtur nede i bygda.
- Hold deg hjemme og ikke møt andre dersom du er syk. Hold deg hjemme en dag ekstra etter at du er blitt frisk
- Familier med personer i risikogruppa for korona bør være særlig obs på å omgås andre
Med disse reglene friskt i minne håper jeg at påska 2020 blir en fin ferie i en ellers krevende hverdag!

God påske ønskes dere alle! Med vennlig hilsen kommuneoverlege Anders