Har vedtatt prosjektplanen

Torsdag 15.02.24 ble prosjektplanen for nye Sør-Fron skule vedtatt av kommunestyret i Sør-Fron. Samtidig ble skisser og kostnader presentert for politikerne.

Skisse som viser foreløpig hvordan skolen er tenkt organisert.  - Klikk for stort bildeSkisse som viser foreløpig hvordan skolen er tenkt organisert.

Prosjektleder for nyskolen, Per Ivar Dahlum, og kommunalsjef Eivind Lund la sammen med representanter fra entreprenøren Hent fram prosjektplanen for den nye skolen for politikerne i Sør-Fron 15.02.

Sammen med prosjektplanen fikk politikerne også presentert foreløpige skisser og kalkyle.

Se presentasjonen fra kommunestyret her: Presentasjon kommunestyret 15.02.2024 (PDF, 5 MB)

Går videre som planlagt

Etter en lang og god debatt i kommunestyret vedtok flertallet (16-3) å ta planen til orientering. Det betyr at skoleprosjektet går videre som planlagt.

Lokalavisa GD var til stede på møtet. Dette skriver de om skolesaken: Nytt forslag om å utsette skolesaken: – Da hadde vi vurdert å si opp

Du kan se sendingen fra kommunestyremøtet i sin helhet her:

Kommune-TV 15.02.2024

Klare for flytting

Neste store steg i prosjektet skjer allerede i vinterferien. Da starter en storstilt flytteprosess for å gjøre skolene klare til midlertidig drift fram til nyskolen står klar høsten 2026.

Les mer om flytteprosessen her.